Saturday, October 22, 2011

Kisah itu...


Suatu hari seorg lelaki bertanyakan kpd seorg wanita.kenapa awk sgt sygkn saya?
Jawab wanita itu "kerana awak sgt baik hati".
Tanya lagi lelaki itu "knp awk selalu disisi saya?"
Jawab wanita itu.."kerana awklh lelaki saya cintai"
Tanya lg lelaki itu "kenapa awk pilih saya?" Jawab wanita itu "kerana saya nak hdp bersama awk".Tanya lelaki itu lagi "sanggupkah awk?". Jawab wanita itu lg.. "saya akan sabar dgn awk..saya akn bahagia di samping awk..saya akn bahagiakn awk seperti awk bahagiakn saya..sy akn setia dgn awk.sy akn jujur dgn awk.sy tetap cintakan awk sampai hujung nyawa. Lelaki itu amat terharu jawapan wanita tersebut. Lalu airmatanya deras mengalir.tanpa disangka suasana mula suram.dunia bagaikan gelap..kata2 terakhir lelaki itu buat wanita yg dicintainya.."maafkan abang sayang.abang x mampu bahagiakan sayang lagi.abang akn bwk cinta abg sampai terpejamnya mata ini..abg x sempat berikan sayang rumah yg sayang minta.abg x sempat tempah kereta idaman sayang buat hadiah perkenalan kita dan abg x sempat bwk sayang dlm hidup abg sebagai suri hati abg selamanya.sudah tiba masanya abg pergi.doakan abg yer...jgn lupa selalu sedekahkan al fatihah ye sayang? Maafkan abg . Abg akan selalu cintakan sayang..
Suasana sunyi.penuh dgn tangisan.esakan si wanita bertambah kuat.x sanggup berpisah dgn lelaki yg bertakhta dlm hidupnya.tapi takdir telah tentukan segalanya. Hidup mati adalah kuasa Tuhan.
Lelaki itu telahpun menutup mata buat selamanya. Wanita tersebut x dpt menahan tangisannya.dialah segalanya.bakal suaminya.bakal imam panduan hidupnya.

No comments:

Post a Comment