Sunday, November 13, 2011

Berpakaian

Salam utk semua..hari ini aku terpanggil menyingkap kain org...hahahaa!!!! maksud aku ialah bercakap pasal cara berPAKAIAN bagi kita yang bernama MANUSIA @ ORANG!!... Lainlah kalau korang plak n bukan dari kategori aku ckpkan tadi...huh!! Haru biru.....

Beginilah kita kalau dah jadi lumrah kehidupan...selalu meniru apa org buat. Yang peliknya kalau benda tu ELOK tak derlah plak nak diikutnya cepat2.. Apatah lagi benda tu memang ada dlm ajaran ISLAM (itu pon kalu korang beragama Islam).  Salah satunya cara berpakaian terutama WANITA/PEREMPUAN/GADIS @ Golongan HAWA.. Sekarang ni berat dah tengok cara korang berfesyen... apa nak jadi??? apa nak jadi??? cam lagu arwah SM Salim tu...

Kalu dulu masa kecik2 mak bapak sibuk mencari pakaian yg terbaik utk anak2 gadis mereka ni... berfesyen2.. ber"ropa2", bercorak2...yg pastinya memang comel ah ditengok... ada masa tu time kecik2 dah dipakaikan tudung.. Dah besau camana lak ek???? Bukak pon ada & masih tutup pon ada.. apatah lg zaman IT ni byk gambar2 letak kat situ..dlm Facebook, Twitter, blog apatah lagi kan..tp pasal tak nak ambik kisah walaupun "Aiman Tak Kisah" pasal urat (AURAT) korang tu???? entahlah, aku pon tak tahu. nak pusing kepala dan pejamkan mata karang tak dptlah aku nak jalan. memang dah lumrah perempuan2 cam ni kot suka me"LURAHKAN" @ expose body. mata2 lelaki nilah jugak yg tak boleh tutup.. dah ada "BENDA" free terpampang depan mata. Layan ajer ler yer...hahahaaa... masyaAllah!!!!


PEREMPUAN tunjuk LELAKI tengok FREE!!!!



# Waktu untuk berubah masih ada... Kamu belum lagi terlambat utk mengubahnya... Bak kata org2 zaman sekarang lah yer "ANDA MAMPU MENGUBAHNYA"!!!! Sayangilah Aurat kamu. Aku ni bukan nak kata kat sapa2 tp dah "Berbulu" mata ni hari2 terpaksa tengok. Tak salah aku nak menegur dan berpesan2 kat kamu semua.. Bagi seorang lelaki bergelar SUAMI tu andai si ISTERI begitu tegahlah mereka. Sesungguhnya isteri adalah perhiasan si suami dan hanya suami yg berhak ke atasnya... Akhirnya LU PIKIRLAH SENDIRI!!!! (Bak kata si Nabil) dan semoga ianya berguna bagi kamu semua.... SELAMAT BERAMAL... Wasalam

No comments:

Post a Comment